Działanie w sektorze usług jest, a raczej może być całkiem dochodowym biznesem. Szczególnie jeśli chcemy prowadzić działalność jednoosobową lub zatrudnić na przykład tylko jedną – maksymalnie dwie osoby. Sukces w tej branży zależy jednak od spełnienia kilku warunków, bez których zapewne szybko nasza przygoda z własnym biznesem się zakończy. Przyjrzyjmy się podstawowym założeniom.

Zbudowanie własnej marki i dobrych relacji z klientem

Najczęściej sytuacja wygląda w taki sposób, że zaczynamy pracować całkowicie prywatnie, czyli bez zakładania własnej działalności gospodarczej. Nie jest to co prawda w stu procentach zgodne z prawem, ale w większości przypadków nie ma innego wyjścia. Założenie własnej działalności jako fryzjerka/fryzjer, kosmetyczka itp., bez posiadania, choć skromnej bazy zaufanych klientów, jest niezwykle ryzykowne, a właściwie nie ma jak tego zrobić jak poprzez stopniowe wykonywanie usług. Z czasem zawsze dojdzie jednak do sytuacji w której, aby móc sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów oraz ich coraz większej liczbie, będziemy musieli założyć własny salon. W takiej sytuacji jesteśmy zabezpieczeni, w kwestii przychodów naszej firmy po jej starcie.

 

Zobacz również:

 

Hurtownia kosmetyków oraz inni dostawcy

Kiedy prowadzimy działalność, która skupia się na świadczeniu usług związanych z urodą, musimy mieć możliwość zamawiania dużych ilości różnych kosmetyków. Nie bez powodu hurtownia kosmetyków nie jest rzadkim widokiem w naszych miastach. Hurtownia kosmetyków oprócz kosmetyków ma często również różnego rodzaju profesjonalny sprzęt. Innym sposobem na zaopatrywanie naszego salonu, jest nawiązanie współpracy z przedstawicielami handlowymi różnych marek urodowych. Zarówno pierwsza, jak i druga możliwość ma swoje zalety. Hurtownia kosmetyków jest to punkt stacjonarny, do którego możemy w każdej chwili podjechać i kupić potrzebne nam akcesoria oraz sprzęt. W przypadku współpracy z przedstawicielami handlowymi musimy najczęściej przewidywać z dużym wyprzedzeniem nasze zapotrzebowanie, natomiast w zamian możemy liczyć na indywidualne warunki sprzedaży.

Jakość kosmetyków

Niezależnie od tego, czy miejscem naszego zaopatrywania jest hurtowania kosmetyków, Internet czy zaopatrujemy się u przedstawiciela handlowego, musimy pamiętać o tym, że kosmetyki powinny być wysokiej jakości, najlepiej z linii profesjonalnych. Musimy pamiętać o tym, że klient, idąc do salonu, oczekuje wyższej jakości usług, niż mógłby sam je wykonać w domu. Dla przykładu, jeśli kobieta chce zafarbować włosy, to może zrobić to sama, ale idąc, do naszego salonu oczekuje, że będzie mieć większy wybór farb, a efekt farbowania będzie się utrzymywał dłużej. Profesjonalne farby do włosów oraz inne kosmetyki faktycznie zapewniają jego typu efekt. Dodatkowo wiele z nich występuje w formie bardziej skoncentrowanej, dzięki czemu możemy z nich korzystać dłużej. Są po prostu bardziej wydajne i ostatecznie ich większa cena wcale nie musi wyjść nam na niekorzyść. Dedykowane są one przede wszystkim do osób, które potrafią je stosować.

Szkolenia

Działanie w branży kosmetycznej bez odpowiedniego przeszkolenia jest możliwe, ale jednak niewskazane. Są również i takie zabiegi kosmetologiczne, których nie możemy wykonywać bez odpowiednich uprawnień. Z tego powodu, nawet jeśli mamy już umiejętności na tyle wysokie, aby założyć własny salon, dobrze jest odbyć odpowiednie szkolenie lub szkolenia, choćby z tego powodu, aby mieć „papier”, choć zazwyczaj dowiemy się co nieco o naszej branży, czego nie wiedzieliśmy. Szkolenia są czasem jednak wymagane lub zalecane. Jeśli na przykład mamy w naszym gabinecie przyrząd do laserowej depilacji, to brak jego poprawnej obsługi, może naszym klientkom oraz klientom wyrządzić krzywdę, na co oczywiście nie możemy sobie pozwolić.

Cennik

Prowadzenie gabinetu kosmetycznego, fryzjerskiego lub innego zajmującego się pielęgnacją urody, wymaga tego, aby cennik naszych usług pozwolił nam na dobry zarobek, ale z drugiej strony, aby nie wystraszył klientów. Musimy oczywiście uwzględnić koszt kosmetyków, naszej własnej pracy, czynsz za lokal itp. Cennik powinien być również dopasowany do miejsca, w którym świadczymy usługi oraz do docelowej grupy klientów inaczej możemy mieć problem z zapełnieniem grafika. 

Jakość obsługi

Praca z klientem nie zawsze jest przyjemna ani łatwa. Dodatkowo ludzie są różni. Jedni idą do salonu, aby sobie przy okazji pogadać, inni nie czują się komfortowo, kiedy podczas świadczenia usługi muszą z nami rozmawiać. Dobrze jest rozumieć te kwestie, zarówno dla naszych klientów, jak i dla nas samych. To, że klient nie jest rozmowny, nie oznacza, że nas nie lubi. Podobnie, jeśli trafimy „gadułę”, niekoniecznie musi to oznaczać, że ta osoba zdaje sobie sprawę, że jesteśmy czasem zbyt przytłoczeni po całym dniu pracy. Dobrze jest nauczyć się samodzielnie lub podczas odpowiedniego szkolenia, w jaki sposób potrafić klientów „stopować” lub „zachęcać” do interakcji tak, aby było to dla niego komfortowe, a dla nas nie nazbyt męczące. Jest t bardzo ważne, aby nasza praca sprawiała nam przyjemność.