Wszyscy dobrze wiemy, że jednym z najważniejszych czynników wpływających na budowę marki jest przyciągająca uwagę reklama. Marketing jest dźwignią handlu. W dobie szerokiego dostępu do Internetu reklama przeniosła się a krótkich adnotacji w gazecie i telewizji do sieci. Jedną z metod budowy świadomości u potencjalnych odbiorców jest tworzenie treści na blogach firmowych i fanpage’ach. W celu osiągnięcia zadowalającej konwersji należy wygrać wyścig w rankingach wyszukiwarki Google. Jak tworzyć treści, aby były one wysoko pozycjonowane? Czy możemy komuś zlecić pozycjonowanie strony naszej firmy? Poznaj kilka tricków, które pomogą ci wylansować twoją stronę i zwiększą ruch na niej.

Jak napisać tekst pod pozycjonowanieRuch w stolicy

 Warszawa jest dynamicznie rozwijającym się miastem, w którym co rusz powstają nowe biznesy. Jeśli czytacie te słowa, to prawdopodobnie jesteście jednymi z tych przedsiębiorców, którzy zastanawiają się jak skutecznie przyciągnąć uwagę klienta. Istnieje na to wiele sposobów, lecz my w tym artykule skupimy się na treściach SEO. Budowę świadomości u potencjalnych klientów zaczynamy od strony internetowej swojego biznesu. Sama sucha treść nie wystarczy, aby wyszukiwarka Google wylansowała naszą stronę w ścisłej topce. O to musimy zadbać sami. Istnieje masę sposobów, aby poprawić swoje notowania. Poniżej skupimy się na aspektach, które niechybnie pomogą nam wypozycjonować stronę naszego biznesu. Uwaga! Alternatywą dla samodzielnej pracy z treścią jest zlecenie takiej pracy dobrej agencji marketingowej lub wolnym strzelcom o odpowiednim portfolio. Zyskamy wówczas pewność, że treści będą zgodne ze strukturą SEO, a tym samym wygenerują większy ruch organiczny w obrębie strony firmowej. W Warszawie nie brak dobrych agencji marketingowych, więc warto tę kwestię rozpatrzeć.

Struktura SEO a wyniki wyszukiwania

 Zbite masy tekstu, o wątpliwej jakości merytorycznej i z rażącymi błędami językowymi upodabniają stronę do spamu. Nikt nie będzie chciał skorzystać z naszych usług i kupić naszych towarów widząc bylejakość na stronie. Źle skonstruowana treść zostanie ukarana przez algorytmy wyszukiwarki, która uplasuje naszą witrynę na szarym końcu długiej listy. W rezultacie mało kto, będzie na nią klikał. Jak tego uniknąć i wypromować swoją stronę najlepiej jak się da? Skondensowaliśmy specjalnie z myślą o was kilka żelaznych zasad pozycjonowania SEO. Imając się ich macie stuprocentową pewność sukcesu.

  • Kopiuj-wklej. W języku copywriterów proces kopiowania istniejących już treści nosi anglojęzyczną nazwę, duplicate content. Stawiając na powielanie dawno istniejących w sieci treści, narażamy się na wyszukiwarkowy ostracyzm. Roboty Google od razu wyłapują taką treść i rzucają na sam koniec długiej listy. Stawiając na duplikaty, skazujemy się na niższe notowania w wyszukiwarce, a tym samym na praktycznie zerowy ruch organiczny.
  • Frazy kluczowe. Jedną z kluczowych zasad pozycjonowania i powie wam to każdy uczciwy pozycjoner, jest wyszukiwanie odpowiednich fraz kluczowych. W tym celu potrzebujecie czasu i dostępu do podstawowych narzędzi pomagających wam w tym zadaniu. Google udostępnia wam takie narzędzia. Najpopularniejszym jest Planer Słów Kluczowych.
  • Linkowanie. To kolejna kwestia, która decyduje o popularności waszych witryn internetowych. Świetnym rozwiązaniem dla was drodzy przedsiębiorcy jest prowadzenie blogów firmowych. Podlinkujcie odpowiednią frazę odsyłającą na konkretną podstronę waszego sklepu. Istotą prawidłowych tekstów SEO są linki zewnętrzne i wewnętrzne.
  • Analityka Google. Bądźcie cwani. Szukając odpowiednich fraz kluczowych, sprawdźcie, co w trawie piszczy u konkurencji. Niechże zainteresuje was ścisła czołówka widniejąca w wyszukiwarce. Sprawdźcie jakie słowa kluczowe się znajdują na tych stronach oraz w jakiej formie są tak dobrze wypozycjonowane treści. Niech będzie to dla was podpowiedź. Jeśli wysoko oceniane są poradniki lub teksty specjalistyczne, postawcie właśnie na nie.
  • Kontent. Postawcie na oryginalne treści. Im atrakcyjniejszy język i forma, tym lepiej dla was. Dobre teksty sprzedażowe pisane są z zastosowaniem reguły AIDA. Co kryje się za tym akronimem? Wyliczmy części składowe tego skrótu: uwaga (attention), zainteresowanie (interest), pragnienie (desire) oraz działanie (action). Warto, by tekst zawierał wszystkie te cechy. Malujcie obrazy, twórzcie pragnienia i sprzedawajcie. Niechaj każdy lead waszych artykułów zachęca do kontynuowania lektury. Najważniejsze dla każdego odbiorcy jest kilka pierwszych sekund. Jeśli odpowiednio ich zachęcicie za sprawą zasady Call to Action, macie pewność, że czytelnik poświęci te parę minut na dokończenie lektury. Kto wie, może kliknie umieszczony w tekście link i trafi na waszą witrynę?
  • SEO a formatowanie tekstu. Wyszukiwarka nagradza teksty, które pisane są w zgodzie z zasadami SEO. Co to znaczy? To znaczy mniej więcej tyle, że teksty, które znajdują się na waszym blogu lub stronie sklepowej, podzielone są na krótkie leady i nagłówki (H1, H2, H3). Frazy kluczowe lub istotne z punktu widzenia odbiorcy fragmenty treści powinno się wyboldować. Dobrze jest też prowadzić listing.

Nie mam czasu i wiedzy. Co zrobić?

 Prowadząc firmę nie zawsze mamy czas prowadzić bloga firmowego i zajmować pozycjonowaniem strony firmowej. Wówczas nie pozostaje nam nic innego jak zatrudnić specjalistów, którzy zrobią to za nas. Rynek pozycjonerów i copywriterów na terenie Warszawy jest obfity. W stolicy funkcjonują renomowane i sprawdzone agencje marketingowe zrzeszające dobrych copywriterów, którzy są za pan brat z pozycjonowaniem SEO.  Jeśli cierpimy na brak czasu i odpowiednich umiejętności, to możemy skorzystać z ich usług. Wyspecjalizowani freelancerzy o bogatym portfolio mogą w takim samym stopniu nam pomóc co wspomniane agencje. Warto rozważyć ich udział w budowaniu marki i świadomości u konsumentów.